Kano Turu

Kano Turu Yazıları 17

Assos (Behramkale), tarihi MÖ. 500’lü yıllara kadar giden önemli bir antik kent. En tepesinde Apollon tapınağı ve yamaç aşağı limana kadar uzanan bir alanda agorası, tiyatrosu, yerleşim yerleri bulunan Assos’u önemli kılan bir diğer özelliği ise arkadaşının daveti ile gelip üç yıl yaşayan Aristo’nun burada okul açması. Biz de Assos antik limanda mola verip Antik kenti gezmeden gitmek istemedik.

Ertesi sabah Assos’tan ayrılıp Asya’nın en batı noktasındaki köy olan Babakale Köyü’ne doğru yola çıktık. Sahil şeridinden kürek çekerek bir çok yerleşim yerlerinin önünden geçtik. Öğlene doğru rüzgar iyice dinmesiyle sıcak bir anda bastırdı. Kıyıda bir tesis gördük. Kanolarla yanaşıp, “Tanrı misafiriyiz, çayınızı içmeye geldik” deyince çok tesis sahipleri çok sevindi. Tesis, eski bir zeytinyağı fabrikasından butik otele çevrilmiş İlyada Butik Otelmiş. Gölgede çayımızı içerken sohbete başladık.  Arkasından tatlılarımız geldi. İyice dinlendikten sonra teşekkür edip yola devam ettik.

Babakale’ye yaklaştığımızda karşıdan esen rüzgar 12 knota kadar çıktı. Darbeli esen rüzgardan dolayı bazen yerimizde saydığımız zamanlar oldu. Saat 4 gibi zar zor Babakale limanına girdiğimizde saat 4’e geliyordu. Karaya çıktığımızda bizi misafir eden Denizhan Butik Otel’e gidip yerleştik. Asya’nın en batısındaki köyde bir gecelik mola rüzgarlardan dolayı dört geceye çıktı. Babakale, kendi halinde küçük şirin bir yer. Osmanlı’nın son yaptığı kale olan Babakale Kale’si tam Edremit körfezi ucunda her yöne hakim bir pozisyonda olduğu için korsanlardan korunmak için yapılmış.

Babakale’de kaldığımız süre içinde İzmir’de Karaburun ile Midilli arasında meydana gelen 6.3’lük depremi yaşadık. Yelkenli direği gibi sallanan binaların içinden kendimizi nasıl dışarı attık anlatamam. Bütün köy sokaklarda, o gece ne yapacağımızı konuştuk.

Havanın düzelmesi ile bize gösterdikleri misafirperverlik ve lezzetli yemekleri için Denizhan Butik Otel sahibi Figan Hanım ve Osman Bey’e teşekkür edip kürek çekmeye başladık. Gün boyu rüzgarsız geçen yolculukta Tavaklı’yı geçtikten sonra sıcaklık tekrar arttı. Öğlen sıcaklarında ara ara kumsala çıkıp gölgede dinlenerek Bozcaada’nın karşısındaki Dalyan Köyüne vardık. Köyün biraz çıkışındaki kamp alanına vardığımızda saat beşe geliyordu. Öncelikle kendimizi soğuk duşa altına atıp serinledik, ardından çadırımızı kurup dinlenmeye başladık.