Asya ve Uzakdoğu Turu

Tokyo 4/10/2014

Sabah 8 gibi hazırlandık. Ece’nin okuldan arkadaşı olan Jun resepsiyona gelmiş bizi bekliyor. Jun japon. Tokyo’da yaşıyor. Bu gün bize rehberlik yapacak. Birer kahve içip dolaşmaya başladık. İlk olarak Kappabashi isminde bir caddeyi gezmeye başladık. Bütün cadde boyunca mutfak malzemesi satan dükkanlar ile dolu. Yaklaşık 4 saat  çanak çömlek gezdik. Seherle Ece bol bol alışveriş yaptı.

Ben, Seher, Ece, Jun

Kappabashi caddesi

Yol üstünde Higashi-Honganji Budist tapınağına gittik. Biz oradayken bir ayin vardı. Biraz oturup izledik. Daha sonra yolumuza devam ettik.

Sokak

Tapınak

Higashi-Honganji Tapınağı

Japon mezarı

Öğlen bir gibi suşi restoranına gittik. Seher ile Ece suşiyi seviyor. Benim ise yıllar önce Londra’da bir Japon restoranında, ağzıma bir tane atmam ile çıkartmam bir oldu. Daha da yıllarca yemedim. Ama Tokyo’ya gelip tadına bakmamak olmaz. Seher, Ece ve Jun afiyetle suşilerini yerken ben de bir lokma daha deniyorum. Ama bu sefer ağzımdan çıkarmadım fakat direk yuttum daha fazla dayanamadım. Japonya’da bile böyleyse ben bundan sonra hayatımda bir daha denemem artık. Seven var sevmeyen var o yüzden suşi konusunda daha fazla yorum yapmıyorum. Yemeğin yanında bir de salata geldi. Salatanın içinde soya fasulyesinden yapılan tofu ve larvalar vardı. Salatanın içinden yüzlerce minik balık gözlerini dikmiş bize bakıyor. İşin garibi bu salatayı da Ece yiyemedi ben ve Seher yedik.

Suşi

Seher ile ben

Jun, ben, Seher, Ece

Larva salatası

Aşcıbaşı ve orkinos

Yemekten sonra Shinjuku’ya gittik. Orada Ece’nin yine okuldan arkadaşı bir çift ile buluştuk. Aki, Yukiko ve küçük kızları Luna. Biz dört kişi onlar da küçük kızlarıyla üç kişi toplamda 7 kişi hep beraber hükümet binasına gittik.

Hepberaber

Yukiko, Aki, Luna, Ece, Ben, Seher, Jun

Hükümet binası

Tokyo’da gezi sitelerinde ve broşürlerinde şehre bakmak için çıkılacak iki kuleden bahsediyorlar. Birisi Tokyo Skytree diğeri Tokyo Tower. Skytree 3000yen, Tokyo Tower 1000 yen. Hükümet binası ise ücretsiz. Hem de Tokyo Tower’dan yüksek Skytreeden biraz alçak. Neyse asansör ile yaklaşık 30 saniyede 45. Kata çıktık. Manzara müthiş. Bütün Tokyo 360 derece görünüyor. Güzel havalarda Fuji Dağı bile görünüyormuş ama şu an hava biraz bulutlu.

Tokyo

Mükemmel bir manzaradan sonra şehir kalabalığına karışma vakti geldi. Shinjuku’nun merkezine doğru yürürken hava kararmaya başladı. Biz Shinjuku’ya gelince hava artık iyice karanlıktı. Tokyo’da güneş yerini tabela ışıklarına bıraktı. Ortalık gündüz gibi aydınlık. Her yer, tabela ışıklar, müzik, insan sesleri ve sağa sola yürüyen insan seli. Herhalde Japonya’nın en kalabalık yerindeyiz. Bu insan selinin içinde Shinjuku’nun tam merkezi olan Kabukicho caddesine geldik. Burada tabela ışıkları ve insan seli yoğunluğu daha da arttı. Her sokaktan, her köşe başından eğlence yükseliyor. İnsan seli akıyor.

Kabokicho caddesi

Kabukicho caddesi

Kabukicho

Shinjuku

Yaklaşık iki saat dolaştıktan sonra Aki bizi bir şeyler yemeğe götürdü. Restoran, bizdeki kendin pişir kendin ye türünden bir yer. Yemekleri Yukiko pişirdi. Bize de fotoğraf çekip yemek kaldı.

Akşam yemeği

Yemek hazırlanıyor

Monja-yaki hazırlanıyor

Okonomi-yaki

Saat 10 gibi Asakusa’ya geri dönüp otele geldik.

Bu arada, Seherlerin geldiği ilk gün turist information’daki kadın bize tayfun uyarısı yaptı. 6 ekim pazartesi günü çok kuvvetli bir tayfun Tokyo’yu vuracakmış. Biz biraz geyik sandık ve ciddiye almadık. Sonra Ece’nin arkadaşları da aynı uyarıyı yaptı. Adamlar geleceği saate kadar söylüyor ve burada tahminler tutuyormuş. Pazartesi günü yaklaşık 10 yılda bir gerçekleşen çok büyük bir tayfun  Tokyo ve orta Japonya’yı vuracakmış. Bakalım artık göreceğiz tayfun gelecek mi gelmeyecek mi?